تصريح البنك الدولي تجاه التعليم☆ ▪︎▪︎كتب الدكتور نسيم صلاح ذكي سفير السلام العالمي ومنسق حقوقي أفريقي شرق أوسطي للسلام وحقوق الانسان والطفل والمرأة IAPHR .▪︎▪︎

☆تصريح البنك الدولي تجاه 
التعليم☆
▪︎▪︎كتب الدكتور نسيم صلاح ذكي سفير السلام العالمي ومنسق حقوقي أفريقي شرق أوسطي للسلام وحقوق الانسان والطفل والمرأة IAPHR .▪︎▪︎
الالتزام بالتعليم كحق لكل طفل رغم الصراعات والأزمات
حتى قبل تفشي فيروس كورونا ، كان أطفال العالم في تعليم شامل.  فأكثر من نصف الأطفال (53٪) في البلدان المتوسطة . الدخل يعانون من قراءة في التعلم ، فهم لا يستطيعون قراءة أو فهم نص بسيط وهم في سن العاشرة أو في نهاية المرحلة الابتدائية.  وترتفع هذه النسبة في البلدان الفقيرة إلى 80٪.  وتقالد نفوتهم من رأس المال البشري.
 وتحتدم الأزمة بشكل خاص للأطفال في البلدان المتأثرة بالهشاشة والصراع والعنف.  لقد حان وقت استئناف العمل بعد الأزمة.  فما يقرب من 34 مليون طفل، الإرسال 40٪ من النازحين قسرا في العالم دوما مستبعدين من التعليم قبل نزوحهم ، والآن يحرمون التعليم آخر بسبب طول أمد التهجير ، مما يضيع "أجيالا".  إن قطع السبل أمام الحصول على التعليم يمكن أن يفاقم من الإحباط ، والشعور بالظلم والإحساس بعدم الإنصاف.  .
 كسمة كبيرة.  كان أطفال العالم خارج المدارس الآن ، كل الأطفال في المناطق الموبوءة بالهشاشة والصراعات يتكبدون تكاليف أكبر في التعليم بسبب حرمانهم كليا أو و تؤكد من خدمات التعليم بعد.  وفي كثير من الأحوال الغذائية ، وبيت ضيافة  كما تفتح أبوابها من جديد.  وعلى سبيل المثال ، يتوقع صندوق مالالا ، إلا ما يقرب من نصف الفتيات اللاجئات إلى المداراما.  بالنسبة للأطفال النازحين ، فإن هذا الإقصاء يفاقم من معاناتهم من الصدمة وإحساسهم باليأس ولجوئهم إلن.

 وتركيز مؤسسات مجموعة البنك الدولي على الفئات السكانية الأكثر حرمانا يعني توجيه 5.4 مليار دولار ، من إجمالي الاستثمارات القائمة في مجال التعليم التي تبلغ إجماليها 20.6 مليار دولار ، إلى الفئات السكانية المتأثرة بالهشاشة والصراع من أجل بناء أنظمة تعليمية قابلة للتكيف على الصمود وتفي باحتياجات من التعليم  يعيشون في أحلك الظروف.

 فالكاميرون ، على سبيل المثال ، لديها تاريخ طويل في استضافة اللاجئين من البلدان المجاورة ، حيث تكرم وفادة أكثر من 418،500 لاجئ من جمهورية أفريقيا الوسطى ونيجيريا.  ويساعد مشروع إصلاح التعليم في الكاميرون على تحسين سبل الحصول على التعليم قبل الإبتدائي والابتدائي من خلال التركيز على المدارس الحكومية من التعليم والمدرسة والمضيفة.  هذا الاستثمار في البلاد.

 إن غياب التعليم بشكل يتناسب مع الاحتياجات العامة.  ؟  وفي  وباكستان للاستثمار في رأس المال البشري على تحسين فرص إتاحة التعليم ووجوده ، ولا سيما الأطفال - لا سيما في ضواح معينة تستضيف اللاجئين بإقليم بختونخوا.  وداخل المشروع .
 الجداول الحالية تتوقع أن تتوقع جدولاً آخر لتصنيع القوائم الجوية والبريطانية والبريطانية.  ويتأثر بالنِّصَع بالجامعة من النِّصْعَةِ مِنْ نِحْوَةِ الْمَعيشية  للتصدي لوائح كورونا ، تعكف مجموعة البنك الدولي على إعادة هيكلة عملياتها أو إعداد 86 مشروعا تعليميا متصلا بجودة كورونا في 62 جنيهًا تبلغ قيمتها نحو 2.4 مليار دولار ، مع التركيز على العوامل الأساسية المحفزة للتعليم: إعداد المتعلمين ، تحفيز المعلمين الأكفاء ، توفير الموارد والخطط المواتية  للتعلم ، وفعالية الإدارة والقيادات المدرسية.

 التمويل الإضافي مساندة إصلاح التعليم مقابل تمويله الصندوق العالمي للتمويل الميسر على إلحاق جميع الأطفال الذين بلغوا سن الخامسة في العام الدراسي 2020-2021 بالمدارس، وسيوفر التعليم عن بعد للتعويض عن إغلاق المدارس.  كما وعدت خير خير بالحد الأدنى من السلامة والصحة إلى المدارس في العام الدراسي القادم.  ويضاف 100 مليون دولار أخرى إلى 200 مليون دولار خصصت في الأصل لبرنامج مساندة مقابل التصحيح لعام 2017 والذي يرمي إلى توسيع التعليم المبكر وتحسين التعليم والتدريب والتعلم وظروف التعليم للأطفال الأردنيين والأطفال السوريين اللاجئين.
 مبادرة بالمثل ، مبادرة فرص الاستثمار في بلدان المشرق ، جدد في الأردن ولبنان  بالتعاون الوثيق مع القطاع الخاص ، مجموعة متكاملة من البنك الدولي ، المملكة العربية السعودية ، لإعداد 500 ألف فتاة ورجل في العراق والأردن ولبنان للتكيف مع الاقتصاد الرقمي.
  وفي لبنان ، تعاونت أكاديمية منطقة بيروت الرقمية مع مشروع البنك الدولي المهارات في مختلف البلدان ومشرقها Code.org ، تقدم دورات ترميزية باللغات والفرنسية والفرنسية  مثل هذه المجتمعات في مجتمعنا ، فالعمل في مجتمع تنمية  مجتمعاتهم الدولية.
 نهج رئيسي آخر وآخر في تقديم المناهج التعليمية من خلال أفضل الممارسات التعليمية في الفصول الدراسية المخصصة للأطفال الذين تعرضوا في فصل الشتاء للصور والأزمات والنزوح.  وقد تم إعادة عرض الصورة في أول صورة في صفحة تمهيدية في طبعت إعادة تعيين الصورة في صفحة تمهيدية في صفحة الصورة.  وقام البرنامج في الأساس على فكرة كتاب الأنشطة بعنوان "قصتي" وما يليه من أنشطة مدرسية، وهو ما أتاح فرصة عن التعبير مشاعرهم تجربهم خلال الرسم والكتابة والمناقشات الميسرة.  هذه البرامج ساهمت في  الحصول على أعلى معدلات النجاح.
 في رأس المال البشري مع التركيز بشكل خاص على الفئات الأشد ضعفا ، اعتبارًا خاصًا على الفئات الأشد ضعفا ، اعتبارًا من هيكلة التنظيم في أوضاع الهشاشة.   مؤسسة التمويل الدولية  بلدان العالم الدخل الدخل.  الدعم الأساسي لدعم الدفاع عن النفس .
☆ World Bank statement towards
 Education ☆
 Dr. Nassim Salah Zaki, Global Peace Ambassador and Middle Eastern African Rights Coordinator for Peace, Human Rights, Children and Women wrote IAPHR.
 Commitment to education as a right for every child despite conflicts and crises
 Even before the outbreak of the Coronavirus, the world's children were in a comprehensive education.  More than half of children (53%) are in middle countries.  Income suffer from reading in learning, they cannot read or understand a simple text when they are ten years old or at the end of primary school.  In poor countries, this percentage rises to 80%.  They imitate their wealth of human capital.
  The crisis is particularly acute for children in countries affected by fragility, conflict and violence.  It is time to resume work after the crisis.  About 34 million children, sending 40% of the forcibly displaced people in the world are always excluded from education before their displacement, and now they are deprived of education because of the prolonged displacement, which wastes "generations".  Being cut off in access to an education can exacerbate frustration, feelings of injustice and a sense of unfairness.  .
  A great feature.  The children of the world were out of school now. All children in areas plagued by fragility and conflict are incurring greater costs in education because they are completely deprived or stressed from education services yet.  And in many food situations, the guest house also reopens.  For example, Malala Fund expects, only about half of refugee girls to Madarama.  For displaced children, this exclusion exacerbates their trauma and sense of hopelessness and refugee status.

  The focus of the World Bank Group's institutions on the most disadvantaged groups means directing $ 5.4 billion of the total existing investment in education, totaling $ 20.6 billion, to populations affected by fragility and conflict to build educational systems that are resilient and meet the educational needs of their lives.  In the darkest circumstances.

  Cameroon, for example, has a long history of hosting refugees from neighboring countries, with more than 418,500 refugees from the Central African Republic and Nigeria honored.  The Cameroon Education Reform Project is helping to improve access to pre-primary and primary education by focusing on public schools, including school and host education.  This investment in the country.

  The absence of education is commensurate with general needs.  ?  And in Pakistan, to invest in human capital to improve access and availability of education, especially for children - particularly in certain suburbs that host refugees in the Pakhtunkhwa region.  And within the project.
  Current tables expect to expect another table to manufacture Air, British and British rolls.  And it is affected by the university’s brightness in terms of living to confront Corona regulations, the World Bank Group is working to restructure its operations or prepare 86 educational projects related to Corona quality at 62 pounds worth about $ 2.4 billion, with a focus on the basic factors motivating education: preparing learners, motivating  Competent teachers, providing appropriate resources and plans for learning, and the effectiveness of school management and leaders.

  Additional financing Supporting education reform in exchange for its financing by the Global Concessional Financing Fund to enroll all children who have reached the age of five in the 2020-2021 academic year, and will provide distance education to compensate for school closures.  Kheir Kheir also promised a minimum of safety and health to schools for the next academic year.  Another $ 100 million is added to the $ 200 million originally allocated for the 2017 Musanada for Correction program, which aims to expand early education and improve education, training, learning and educational conditions for Jordanian children and Syrian refugee children.
  Similarly, the Initiative for Investment Opportunities in the Levant, renewed in Jordan and Lebanon, in close cooperation with the private sector, an integrated group from the World Bank, the Kingdom of Saudi Arabia, to prepare 500 thousand girls and men in Iraq, Jordan and Lebanon to adapt to the digital economy.
   In Lebanon, the Beirut Digital District Academy has cooperated with the World Bank’s Skills Project in various countries and its brightest countries, Code.org, providing coding courses in languages, French and French, such communities in our society, working in the community of developing their international societies.
  Another major approach is to introduce educational curricula through best educational practices in classrooms for children who have been exposed in winter to images, crises and displacement.  The image was re-displayed in the first image in the introductory page in the Image Reset was printed on the Intro page in the Image page.  The program was based mainly on the idea of ​​the activity book entitled "My Story" and the following school activities, which provided an opportunity to express their feelings and their experiences during drawing, writing and facilitated discussions.  These programs have contributed to the highest success rates.

  In human capital, with a special focus on the most vulnerable groups, with special regard to the most vulnerable groups, starting with structuring the organization in situations of fragility.  IFC World Countries Income Income.  Basic support for self defense support.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

هدى و العيون بقلم الشاعر هادي صابر عبيد

حرب السادس من أكتوبر: انتصار الإرادة والكرامة العربية بقلم/مرڤت رجب

الوحدة المنتجة المدرسية تنير سماء الشروق كتب عاطف محمد