اليونيسف وعوده الدراسه♤ كتب الدكتور نسيم صلاح ذكي سفير السلام العالمي .

♤اليونيسف وعوده الدراسه♤
كتب الدكتور نسيم صلاح ذكي سفير السلام العالمي .

تتحكم في ظروف الحياة جائحة كوفيد -19 بالصعوبة للوالدين والأطفال على حدٍ سواء. وتمثّل العودة إلى المرحلة الأولى في مرحلة ونأمل في موضع ترحيب ولكن من المرجح أن تكون لديك ولدى أطفالك أسئلة من الأسئلة. يلي ما يلي توقعه ، وكيف يمكنك دعم أطفالك.

 متى وكيف ستتم إعادة فتح المدارس؟
 بدأنا ، عهد الملك ، عهد الملك ، أسرة ، أسرة ، أسرة. وقد عاد أكثر من المدارس المفتوحة في المدارس ، وقد عاد مئات الملايين من الطلاب إلى المدارس في الأسابيع الأخيرة. [لغاية بدايات حزيران / يونيو 2020]

 ونظراً لصعوبة الأوضاع وتنوعاتها في جميع أنحاء العالم ، تخوض هذه المرحلة المختلفة من مراحل مختلفة من مراحل مختلفة من كيفية تخطيط فتح المدارس وتوقيت ذلك. تم استئناف العلاقات ، والفوائد ، والأخطار ، واستعادة العلاقات ، وواصلت القضايا الأخرى. 

 》 الآمن لطفلي أن يعود إلى المدرسة؟》
 تبدو آمنة للطلاب فقط. ومن المتوقع أن تبدو العودة إلى المدارس المختلفة عما اعتدت عليه وما اعتاد عليه طفلك في السابق. ومن ثم أن تفتح المكالمات من وقت صدور قرار بإغلاقها من جديد مؤقتًا ، وذلك من خلال عدد من الأرقام المحلية. وبسبب التطور المستمر للوضع ، سيتعين على سيتعين أن تتحلى بالمرونة وأن تكون مستعدة للتكيّف من أجل التحقق من سلامة كل 
 ما يجب أن تفعله المدارس الموجودة لمنع انتشار فيروس كوفيد -19؟
 ولكي تطالب بالحاجة إلى الحصول على قسط من الراحة في حالة مرضية .
 التدرّج في بدء البدء الدراسي ، يبدأ يبدأ في أوقات مختلفة لمجّة مختلفة من الطلاب
 التدرّج في أوقات تناول الوجبات
 نقل الصفوف إلى مؤقتة أو إلى خارج المبنى
 تنظيم دوام المدارس على فترات ، بهدف تقليص عدد الطلاب في الصفوف
 ستكون مرافق المياه والنظافة الصحية الجيدة حاسم الأهمية من إعادة فتح المدارس على نحو آمن. استغلال الفرص المتاحة للاستفادة من الفرص المتاحة إجراءات النظافة ، بما في ذلك غسل اليدين ، والآداب التنفسية (احتواء السعال والعطس بالذراع بعد ثني الكوع) ، استغلال الفرص الاجتماعية ، برامج تدبير برامج الأغذية. الموظفون والمعلمين على ممارسات التباعد الاجتماعي والممارسات الصحية في المدرسة.
الاحتياطات في الصفوف المدرسية أثناء كوفيد-19
التباعد البدني في المدرسة
إن أحد الدروس الرئيسية المستفادة خلال الوباء هو الدور المهم الذي يلعبه المعلمون في ضمان استمرار التعلم. ومع إعادة فتح المدارس، الكلّ سيعتمد على المعلمين لضمان تمكن الأطفال من مواصلة تعليمهم في بيئة آمنة وصحية؛ والتعويض عن المعرفة والمهارات التي ربما فقدت.
بوصفك معلماً، ستساعدك معرفة الحقائق على حماية نفسك وحماية طلابك. احذرْ المعلومات الزائفة والخرافات الخطيرة الشائعة بشأن كوفيد-19 التي تنشر الخوف والوصم.
قد يكون بعض طلابك عائدين إلى المدرسة من أسر معيشية سمعت معلومات كاذبة حول كوفيد-19، وسيتعين عليك تثقيفهم بالحقائق.
إن تحقيق الفهم بشأن كوفيد-19 وكيفية انتشاره وكيف يمكننا حماية أنفسها والآخرين منه هو خطوة أولى مهمة لإرساء إجراءات وبروتوكولات في غرفة الصف. ويجب أن يفهم الطلاب ما هو هذا المرض كي يلتزموا بالقواعد. استمعْ إلى شواغلهم وأفكارهم وأجبْ عن أسئلتهم بأسلوب يلائم أعمارهم. ناقشْ ردود الفعل المختلفة التي ربما يشعرون بها واشرح لهم أنها ردود فعل طبيعية لوضع غير طبيعي.
تَحقّقْ من استخدام معلومات عن كوفيد-19 مستمدة من مصادر موثوقة من قبيل اليونيسف ومنظمة الصحة العالمية، وكذلك من سلطات الصحة في بلدك. ويمكننا من خلال متابعة المستجدات حول الوضع والالتزام بتوصيات خبراء الصحة العامة أن نحمي عافيتنا وعافية الآخرين حولنا.

☆التباعد البدني في المدارس☆
فيما يتعلق بالتباعد الاجتماعي، من المهم أن تُرسي قواعد في غرفة الصف وفقاً للإجراءات التي حدّدتْها إدارة مدرستك، وكذلك البروتوكولات التي وضعتها وزارة الصحة و/أو الهيئات والسلطات المحلية المسؤولة عن الصحة في بلدك.وتشمل التدابير الموصى بها..
حافظ على مسافة لا تقل عن متر واحد بين جميع الأشخاص الموجودين في المدرسة.
قم بزيادة المسافة بين المقاعد (ما لا يقل عن متر واحد بين كل مقعدين)، وتحديد أوقات متدرجة للاستراحات وموعد تناول وجبة الغداء (وإذا كان ذلك صعباً، فأحد البدائل هو تناول الوجبة على مقعد الدرس)
تقييد اختلاط الصفوف أثناء الأنشطة المدرسية وأنشطة ما بعد المدرسة. مثلاً يلازم الطلاب غرفة صفية واحدة على امتداد اليوم، في حين يتنقّل المعلمون بين الغرف الصفية؛ أو يمكن استخدام مداخل مختلفة في الغرف الصفية، إذا توفرت، أو وضع نظام لكل صف لدخول المبنى / الغرفة الصفية والخروج منهما.
تحديد أوقات متدرجة لليوم المدرسي بحيث تتفاوت أوقات بدء الدراسة وانتهائها لتجنب احتشاد الطلاب والمعلمين في وقت واحد
فكّر في زيادة عدد المعلمين، إذا كان ممكناً، لإتاحة وجود عدد أقل من الطلاب لكل غرفة صفية (إذا توفرت المساحة)
اطلبْ من أهالي الطلاب تفادي تشكيل زحام أثناء قيامهم باصطحاب أطفالهم من المدرسة أو من مركز الرعاية النهارية للأطفال، وينبغي تجنّب قيام الأفراد المسنين من الأسرة (مثلاالجدود) أو من المجتمع المحلي باصطحاب الأطفال من المدرسة. وينبغي تحديد أوقات مختلفة لتوصيل الطلاب إلى المدرسة من قبل أهاليهم أو اصطحابهم منها عند انتهاء اليوم الدراسي (وفقاً للفئات العمرية) بغية تقليص أي تجمعات كبيرة للأطفال في أي وقت محدد.
استخدِمْ يافطات، وعلامات على الأرض، وأشرطة لاصقة، وحواجز، ووسائل أخرى للمحافظة على مسافة متر واحد في الطوابير حول المداخل.
ناقشْ كيفية إدارة حصص الرياضة البدنية.
انقلْ الدروس إلى مكان في الهواء الطلق أو قم بتهوية الغرف إلى أقصى حد ممكن.
شجّعْ الطلاب على تجنّب التجمع والتواصل.

UNICEF returns the study
 Dr. Nassim Salah Zaki wrote, the ambassador for world peace.

 The COVID-19 pandemic is making life difficult for parents and children alike. Returning to Stage 1 is a stage which we hope is welcome, but it is more likely that you and your children have questions than the questions. Here's what to expect, and how you can support your children.

  When and how will schools reopen?
  We started, the reign of the king, the reign of the king, the family, the family, the family. More than open schools have returned to school, and hundreds of millions of students have returned to school in recent weeks. [Until early June 2020]

  Given the difficult and diversified situations around the world, this different stage goes through different stages of different stages of how schools open and when they are planned. Relationships, benefits, risks were resumed, relationships were restored, and other issues continued.

  Is it safe for my child to go back to school?》
  Seems safe for students only. Returning to schools is expected to look different from what you and your child have previously been used to. Then, calls should be opened from the time of the decision to temporarily close them again, through a number of local numbers. Because of the continuous evolution of the situation, she will have to be flexible and ready to adapt in order to verify the safety of each
  What should existing schools do to prevent the spread of COVID-19?
  And in order to demand the need to have a rest in a sick state.
  Gradual beginning of school starts at different times for different groups of students
  Increase in mealtimes
  Transfer classes to temporary or outside the building
  Organizing school attendance at intervals, with the aim of reducing the number of students in classes
  Good water and hygiene facilities will be crucial to the safe reopening of schools. Exploiting available opportunities to take advantage of available opportunities. Hygiene measures, including hand washing, respiratory etiquette (containing coughs and sneezes with the arm after bending the elbow), utilization of social opportunities, food program management programs. Staff and teachers learn about social distancing and hygienic practices in the school.
 Precautions in the classroom during COVID-19
 Physical distancing at school
 One of the key lessons learned during the pandemic is the important role teachers play in ensuring that learning continues. As schools reopen, everyone will rely on teachers to ensure that children can continue their education in a safe and healthy environment. And compensation for knowledge and skills that may have been lost.
 As a teacher, knowing the facts will help you protect yourself and your students. Beware of false information and common dangerous myths about COVID-19 that spread fear and stigma.
 Some of your students may be returning to school from households that have heard false information about COVID-19, and you will have to educate them with the facts.
 Creating an understanding of COVID-19, how it is spreading, and how we can protect ourselves and others from it is an important first step in establishing procedures and protocols in the classroom. Students must understand what the disease is in order to adhere to the rules. Listen to their concerns and ideas and answer their questions in a way that is appropriate for their ages. Discuss the different reactions they might feel and explain that they are normal reactions to an abnormal situation.
 Check to use information on COVID-19 from reliable sources such as UNICEF and the World Health Organization, as well as from the health authorities in your country. By following developments about the situation and adhering to the recommendations of public health experts, we can protect our well-being and that of others around us.


 Physical distancing in schools
 With regard to social distancing, it is important to establish rules in the classroom according to the procedures set by your school administration, as well as protocols established by the Ministry of Health and / or local authorities and authorities responsible for health in your country. The recommended measures include ...
 Maintain a distance of at least 1 meter between all people in the school.
 Increase the distance between seats (by at least 1 meter between each seat), and establish graded breaks and lunch times (and if this is difficult, one of the alternatives is to have the meal on the seat of the classroom)
 Restrict class mixing during school and after-school activities. For example, students stay in one classroom throughout the day, while teachers move between classrooms. Or, different entrances can be used in classrooms, if available, or a system for each class can be set up to enter and exit the building / classroom.
 Determine graded times for the school day so that the start and end times of the school vary to avoid the congregation of students and teachers simultaneously
 Consider increasing the number of teachers, if possible, to allow fewer students per classroom (if space becomes available)
 Ask students' parents to avoid crowding while they are picking up their children from school or a daycare center for children, and elderly family members (for example grandparents) or from the community should avoid picking up children from school. Different times should be set for the students to be taken to the school by their parents or picked up from them at the end of the school day (according to age groups) in order to reduce any large gatherings of children at any given time.
 Use signs, floor markers, tape, barriers, and other means to keep a distance of one meter in lines around entrances.
 Discuss how to administer physical exercise classes.
 Take lessons to an outdoor location or ventilate rooms as much as possible.
 Encourage students to avoid gathering and communicating.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

هدى و العيون بقلم الشاعر هادي صابر عبيد

حرب السادس من أكتوبر: انتصار الإرادة والكرامة العربية بقلم/مرڤت رجب

الوحدة المنتجة المدرسية تنير سماء الشروق كتب عاطف محمد